2013.06.20

Gyurgyalag megfigyelő túra Múcsonynál

Az MME Gömör-Tornai Helyi Csoportja madármegfigyelő túrát szervez a Múcsony község határában található gyurgyalagtelephez 2013. június 29-én, szombaton. Ez idő tájt a gyurgyalag fiókák már kikeltek a tojásokból, szüleik folyamatosan etetik őket, így alaposabban szemügyre vehetjük a partfalhoz vissza-visszatérő, táplálékot rendületlenül hordó szülőket a költőüregek bejáratánál.

A programon résztvevők a túra vezetőitől számos érdekességet tudhatunk meg az idei év madaráról, táplálkozási, fészkelési szokásairól, az őt fenyegető veszélyekről és védelmének lehetőségeiről. A gyurgyalagokat a teleptől biztonságos távolságban, távcsövekkel figyeljük majd meg, hogy ne zavarjuk a fiókák etetésében szorgoskodó szülőket.

A múcsonyi gyurgyalagtelep egy részlete

A gyurgyalagok tanulmányozása után a partfaltól nem messze található vizes élőhelyekhez is ellátogatunk, ahol egyebek közt vízimadarak megfigyelésére nyílik majd lehetőségünk. A több kisebb-nagyobb mocsaras tavacskából álló területen reményeink szerint láthatunk majd gólyatöcsöket, gulipánokat és küszvágó cséreket, és minden bizonnyal találkozunk majd kócsagokkal, gémekkel, vöcskökkel, sirályokkal, szárcsákkal és récékkel is.

A mocsaras terület kedvelt pihenő-, fészkelő- és táplálkozóhelye
a vízimadaraknak
(Fotók: Farkas Roland)

A túra tervezett időtartama kb. 3 óra, ez a látnivalók függvényében módosulhat. A részvétel ingyenes. Akinek van távcsöve, hozza magával!

Találkozó: 9 órakor a 27-es főút múcsonyi elágazásánál (Sajószentpéter és Edelény között).
A túrára, kérjük, előzetesen jelentkezzenek Farkas Emesénél a 30-701-4747 telefonszámon!

Mindenkit szeretettel várunk!

Hívásával 250 Ft-tal támogatja az MME madárvédelmi munkáját.

Farkas Emese