Lepkevédelmi Szakosztály

Közép-Európa legnagyobb természetvédelmi civil szervezeteként az MME számos más, madarakon kívüli élőlénycsoporttal is foglalkozik. A 2022-ben újonnan alakult Lepkevédelmi Szakosztály céljai között szerepel: a lepkevédelem és lepkészet népszerűsítése Magyarországon;  a civil terepi adatgyűjtés összefogása, fejlesztése; értékes lepke-élőhelyek kezelése önkéntesekkel.

A madarak mellett a lepkék az állatvilág egyik legközkedveltebb csoportja. Színesek, szépek, viszonylag könnyen megfigyelhetőek, akár a kertünkben is gyönyörködhetünk könnyed röptükben.  A valóságban azonban ennél sokkal árnyaltabb a helyzet. Hihetetlen változatosságukat, életmódjukat, testfelépítésüket a mai napig vizsgálják, rendszerezésük pedig folyamatos viták tárgyát képezi a tudósok között. Eddig több mint 160 ezer fajukat fedezték fel, de vannak feltételezések, melyek szerint akár félmillió különböző lepkefaj is élhet bolygónkon. Magyarország jelenlegi határain belül körülbelül 3600 faj előfordulásáról tudunk eddig, melyből alig százhetven tartozik a közismertebb nappali lepkék közé.

Az egyesület által eddig megszólított széles közönség lepkék iránt is érdeklődő tagjait szeretné összefogni. Ha szeretne hozzájárulni hazánk lepkéinek pontosabb megismeréséhez, szeretné, ha a repülő rovarok rohamosan fogyó biomasszájának csökkenését lelassítsuk, szeretné megosztani lepkevédelemmel kapcsolatos ötleteit, vagy ha csak a kertjében figyeli egy ideje a lepkéket, bátran csatlakozzon hozzánk a lepke@mme.hu e-mail-címen.

Lepkevédelmi Szakosztály vezetőségé:

Dr.Kalotás Zsolt, Faragó Ádám, Gór Ádám, Pál Attila, Pribéli Levente