Hazai madárgyűrűző állomások, táborok

A madárgyűrűző állomások és táborok a hazai fészkelő és vonuló madarak legfontosabb gyűrűzési helyszínei. E mellett rendkívül izgalmas, sehol másutt meg nem tapasztalható élményeket kínálnak a gyerekeknek és a felnőtteknek egyaránt - legyen szó akár egy napos látogatásról, akár több napos részvételről.

gyűrűzés

A madárgyűrűző állomásokon és madárgyűrűző táborokban a tudományos célú madárbefogás és gyűrűzés képezi a központi tevékenységet. Emellett sok helyen folyik távcsöves madármegfigyelés vagy más természetvédelmi adatgyűjtés, esetleg aktív gyakorlati természetvédelmi tevékenység. Az állomások és táborok mindemellett lehetőséget nyújtanak az érdeklődők fogadására és az ott folyó munka bemutatására. Egyes madárvárták nagy hangsúlyt fektetnek az ismeretterjesztésre, szervezett csoportokat fogadnak. A kézbe fogható madarak, a természetközeli élmények, a közösségi élmények, esetleg az esti tábortűz nemcsak életre szóló emléket jelentenek, de sok gyereket a természetvédelmi, biológus, ökológus vagy agrár pályára irányítanak.

A madárgyűrűző táborok - az itt folyó munka jellege - miatt szép természeti környezetben működnek, ahol néhány esetben csak sátorban lehet lakni, így remek lehetőséget kínálnak a nomád jellegű élet néhány napos kipróbálására. A nagyobb madárgyűrűző állomások némelyikén korlátozott számban rendelkezésre állnak szobák és ágyak is. A táborokban a mindennapi élet alapfeltételei (hideg és meleg étkezés, mosakodás, zuhanyozás, WC) természetesen biztosítottak; a körülményekről az egyes táborok saját tájékoztatóiban olvashat, illetve a szervezőknél érdeklődhet.

I am ready