2010.09.09

MME által támogatott filmek a Spektrum Televízióban

Szeptemberben kezdi vetíteni a Spektrum Televízió azt a két filmet, melyek a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület támogatásával, Mosonyi Szabolcs rendezésével készültek. A csatorna a munkákat két éven keresztül, 23 ismétléssel fogja sugározni.

A Túzokvédők című film már e hét pénteken látható, ami az Európai Unió Life Nature program támogatásában zajlott projektről szól. A filmet Széll Antal egyedülálló felvételei teszik látványossá. A rejtett életmódú madár dürgéséről,  párzásáról, a  fiókák neveléséről készült felvételek hosszú évek kitartó munkájának gyümölcse. Mindezek mellett bepillanthatunk az öt éven át zajlott védelmi munka titkaiba, ami a faj megóvása mellett számos más állatnak és növénynek teremtett újra élőhelyet.

A madárgyűrűzés 100 éve című film tartalmát nem kell részletezni, a cím önmagáért beszél. Ami a "kulisszatitkokat" illeti, a Madárgyűrűzési Központ archív felvételei foglalják keretbe az elmúlt száz évet, a jelent pedig a gyűrűző szakemberek éjszakába nyúló munkája jeleníti meg.

További információk: www.szmosonyi.hu, www.spektrumtv.hu